Stoupáme na kopce ...

Už dlouho jsme nepsali o našich geocachingových aktivitách. Samozřejmě pokračujeme a Aríssek se jich aktivně účastní. Od začátku roku jsme našli víc než 260 keší, což je víc než za celý rok 2011. A protože okolí dvorečku už neposkytuje mnoho příležitostí, vyrážíme stále dál a dál. V poslední době jsme si oblíbili Lenešice a okolí. Hlavně okolí - jsou zde na pohled nedobytné kopce, které postupně dobýváme. Nejdříve jsme vylezli pod Ranou, abychom si to vyzkoušeli. Raná je krásná dvojhora a oblíbené centrum bezmotorového létání. Je z ní krásný kruhový výhled na téměř celé Středohoří. Napoprvé jsme si na ni netroufli a tak jsme zkusili Chlum (297m), na který jsme stoupali z 200m n/m.

Další pokus již byl přímo o výstup na Ranou a jak jsme z něj měli obavy, tak byl docela příjemný. Trasa vede šikmo po úbočí, takže ten cca 160 m rozdíl mezi východiskem a vrcholem se dal překonat. A odměna za výstup byla krásná, i když výhled byl trochu zakalen oparem.  Raná má vrchol ve 457 m n/m a my jsme vycházeli z výšky 290 m. A protože se nám to líbilo, vyrazili jsme si ještě na Červený vrch, zvaný také Stříbrník. Na něm ve výši 289 m stojí Ejemova chata s rozhlednou. Tady jsme dokonce dostali od cesty každý jednu broskev od pána u pokladny a navíc jsme se odměnili jedním nanukem.

Celou dobu jsme ale hleděli na vysokou a krásnou horu, zvanou Oblík. Tak dlouho nás vábila, až jsme se rozhodli pokusit se o ni. Vrchol je v 509 metrech a vychází se z úrovně 300 m n/m. Byla to strastiplná cesta, pořád šikmo do prudkého svahu a po pěšině, široké asi 30 cm Nad námi i pod námi prudký sráz. Ale nakonec jsme vystoupali a byli jsme šťastní, že se nám to podařilo. Zapsali jsme se do vrcholové knihy , užili si kruhového výhledu, posvačili, odpočinuli si a vydali se zpět. A cesta dolů byla snad ještě náročnější, než ta nahoru. Kamení pod nohama ujíždělo - jednou jsem se posadil na zadek - a setřesené hohy  také nejsou nic příjemného. Ale s odstupem to byl skutečně krásný zážitek - asi jako naše pocity po úspěšném výstupu na Milešovku.